CARGO LOCKS - CARGO SPACE PROTECTION FAQ

We invite you to read the most frequently asked questions related to the CARGO-LOCK.

 

What are the black cables in the photos?

The cables in the photos are the cable housings inside which the cables slide.

What is the purpose of the cables? What are they responsible for?

These cables drive the door locking pins.

What are the metal plates shown and what are they for?

The metal plates are the cable housings holders which attach the housings to the bodywork of the vehicle. It is not always possible to place the housings in a closed space of the car to prevent them from falling down. They must be "anchored" for the lock to work properly.

FAQ

 

Why are the cables routed the way they are?

The method of routing the cables is essential for the correct operation of the lock, therefore the method of routing them is indicated in the CARGO-LOCK assembly manuals.

Is a different CARGO-LOCK designed for each car model?

There is a different CARGO-LOCK for each car model, unless they are twin cars (one car model produced by different companies) such as: Fiat Scudo, Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Toyota Proace.

In cars with high rear cargo doors, an electric actuator is additionally installed, and its task is to increase the effectiveness of the CARGO-LOCK.

What makes the CARGO-LOCK effective?

All the elements locking the cargo door are inside the cargo space and cannot be accessed from the outside.

FAQ

How to use such a lock? Is turning the key enough to open / close the CARGO-LOCK?

To close / open the lock, it is enough to turn the key - a K lock.

In the case of K lock, it is closed without the use of a key, a key is required to open it.

How does it happen that after turning the key the lock protects against theft?

After turning the key, the cables driving the lock's pins begin to move in the housings. The pins that slide out of the lock's pipes hit the specially designed door stoppers and block their opening. 

What is the price range for installing such a lock?

The price of the lock installation varies between PLN 1,300 and PLN 2,000 and depends on the region of Poland in which the installation takes place. The companies cooperating with Bear-Lock are independent companies and they decide on their pricing policy.

TEST OF CARGO LOCK

Check where you can install our systems

Customers about us

I have been equipping all my cars in gear blockade Bear Lock for many years. This solution has not disappointed me yet!

Łukasz Siedlarek

First and foremost, gear blockade Bear Lock provides me with a sense of security. I am always sure I will find my car in a place where I parked it.

Marcin Jaworski

Dlaczego zdecydowałem się akurat na blokady od Niedźwiedź-Lock? Ze względu na ich wysoką skuteczność, najlepszą jakość wykonania
oraz wygodę użytkowania.

Robert Borowski

W przeciwieństwie do zawodnych i awaryjnych zabezpieczeń elektronicznych, blokada skrzyni biegów Niedźwiedź-Lock jest niezastąpiona w każdej sytuacji i w każdym samochodzie.

Kacper Huczko

W opinii naszych klientów blokady "Niedźwiedź-Lock" są bardzo skutecznym zabezpieczeniem przed kradzieżą samochodu. Blokady cechują się niską cena, bardzo prostą obsługą i estetycznym wyglądem.

Mirosław Hampelski
Ewa Szpot Sp. z o.o.

Wśród wielu rozwiązań dostępnych na rynku, produkty Niedźwiedź-Lock wyróżniają się skutecznością i wysoką jakością. Demontaż możliwy jest jedynie w profesjonalnym warsztacie.

Waldemar Dudziak
Pol-Car Dealer

Od wielu lat nasz serwis montuje popularne Niedźwiadki. Z reguły osoby, które raz zdecydowały się na zakup blokady, instalują to rozwiązanie w kolejnych, nowo zakupionych pojazdach.

Marcin Wolak
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA Auto nr 035

Blokady od „Niedźwiedź-Lock” są najczęściej wybieranym
przez naszych klientów, zabezpieczeniem mechanicznym samochodów.

 

Miłosz Kaczmarek
Toyota-Service R.Fietz

Pierwszą blokadę Niedźwiedź-Lock zamontowałam w swoim aucie w 1996 r.. Od tej pory wiem, że to jedyne rozwiązanie w kwestii zabezpieczenia auta. Zapomniałam, czym jest niepokój przed złodziejem.

Małgorzata Rosa